Rodney Graham: A través del bosc
A través del bosc és una exposició de l’artista canadenc Rodney Graham que examina l’evolució de la seva complexa obra artística, basada inicialment en l’adaptació de models literaris i influïda per l’art conceptual dels anys setanta.
Rodney Graham:Nascut el 1949 a Abbotsford, una petita localitat de la Colúmbia Britànica canadenca, Rodney Graham es va traslladar amb la seva família a Vancouver el 1964. De 1968 a 1971 va estudiar història de l’art i antropologia, així com literatura anglesa i francesa, a la University of British Columbia.
Una part fundamental de l'exposició està dedicada al desenvolupament de les seves primeres obres.
L'exposició del MACBA es centra en la presentació d'aquells films posteriors que, per l'elecció dels temes, han continuat desenvolupant visualment la tradició dels treballs conceptuals amb textos i els fenòmens lluminosos.
Graham havia adquirit en un resclet de Vancouver una màquina d'escriure frabricada en els anys trenta i pràcticament sense utilitzar.
A la tercera secció de la mostra agafa el paper de l'artista. En Lobbing Potatoes at a Gong, 1969.
La manifestació final d'aquesta temàtica del paper de l'artista es el monumental triptic The Gifted Amateur, Nov. 1962. En aquesta obra, Graham es sitúa a ell mateix a l'escena en la figura d'un aficionat sonàmbul que prova de fer pel seu compte una representació teatral abstracte de gran format, com les que probablement ha vist fascinat als llibres d'art.
Comissari: Friedrich Meschede.
Exposició organitzada pel Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) i coproduïda amb el Kunstmuseum Basel, Museum für Gegenwartskunst, Basilea, i la Hamburger Kunsthalle, Hamburg.
Paral·lelament a aquesta exposició el MACBA i el Museu Picasso de Barcelona coorganitzen la presentació de Possible Abstractions, un projecte de Rodney Graham exposat al Museu Picasso.
OBRA QUE MÉS M'HA CRIDAT L'ATENCIÓ.
Era una màquina de reproducció de cintes de video, perquè era una maquina inventada que reproduïa cintes de vídeo, però el mes interessant es que la cinta de vídeo no estava enrotllada con a totes les màquines que reprodueixen cintes, aquesta màquina tenia la peculiaritat de que la cinta a mesura que s’anava reproduint anava caient i s’assentava con sigues... mai quedava igual que altres vegades , la cinta que s’anava depositant formant formes molt diverses després la tornava a agafar la màquina i la reproduïa un altre cop.
l'altre exposició era de John Baldessari: Pura Bellesa
L'exposició comença amb unes pintures que són un representació de les que van sobreviure a l'infame "Cremation Project", Baldessari va cremar tota la seva obra anterior i en va guardar les cendres en una urna en forma de llibre com a testimoni dels fets.
La composició i el contingut d'aquelles pintures primerenques no eren mai tradicionals. Baldessari tenia una fascinació pel llenguatge que ha mantingut en el el seu treball fins al dia d'avui.
John Baldessari va néixer l'any 1931 a National City, California, podriem dir que és un dels artistes més destacats del nostre temps, que ha trencat amb les convencions de les pràctiques artístiques fent un ús insòlit del llenguatge i de les imatges.
OBRA QUE MÉS M'HA CRIDAT L'ATENCIÓ.

ha sigut al entrar a ua de les sales , hi habia en la pared enganxat com un llom de un llibre però estaba tallat en petits troços de més gran a més petit.
HE FET FOTO A UNA OBRA QUE M'HA CRIDAT TAMBÉ MOLT l'ATENCIÓ...
Amb un simple barret dona personalitat a una persona que no se li veu la cara.
No hay comentarios:
Publicar un comentario