lunes, 14 de febrero de 2011

Proves PAU 2

Feu l’exercici 1 i trieu UNA de les dues opcions (A o B), de la qual heu de resoldre els exercicis
corresponents (2 i 3).



Exercici 1
[2 punts]
Observeu la senyalització de la imatge A i responeu a les qüestions següents:
— Descriviu els elements gràfics dels quals es compon normalment la senyalització.
— Expliqueu, segons el vostre parer, els avantatges i els inconvenients de caràcter
funcional i simbòlic de la senyalització d’aquesta imatge.


1.-A la imatge hi trobem elemenys de senyalització claus com ho són les fletxes, que senyalen la direcció i sobretot les paraules, que indiquen que es troba a cada direcció. S'aprecien també diversos carrils on estan escrites les indicacions pertinents o bé el lloc cap oncondueixen les fletxes, de manera que a simple vista s'estableix un ordre.

2.- ELS INCONVENIENTS
un inconvenient força important es que les indicasions son dificils de vure, la visibilitat es escasa, la tipografia de la lleta es molt gran a més el lloc on està escrit es un lloc amb una dificultat notable de lectura, per aquestes raons es possible que aquesta manera de indicar a la gent no sigui la més indicada, a més només serveix per gent nova en la universitat, per tant la gent que ja sap on estàn les coses no s'ho llegirà.

AVENTATGES
Les fletxes tenen un caràcter funcional, ja que es veu clarament la direcció que s'ha de seguir per arribar a la classe pertinent. En canvi, pel que fa al conjunt, trobo que té un caràcter més simbòlic o estètic, ja que el que més destaca és la originalitat en la forma d'indicar cada itinerari. Cal dir però que al tractar-se d'una universitat els alumnes ja saben els itineraris que hi ha marcats al sostre.





OPCIÓ A
Exercici 2
[2 punts]
Els objectes flexibles han significat un canvi en la concepció de la carcassa tradicional
rígida dels artefactes, però no sempre ofereixen les mateixes garanties de funcionalitat.
Observeu la imatge B i comenteu quins avantatges i inconvenients origina la flexibilitat
d’aquest objecte tant des del punt de vista funcional com des del punt de vista
simbòlic.


Pel que fa als avantatges trobem que al suprimir la carcassa rígida i aprofitar la mateixa estructura de l'objecte per a fer aquesta funció, veiem que és més pràctic, ja que la pantalla on apareixen els nombres queda protegida, i que hi ha un estalvi en material. Una altra aventatge és que la calculadora funciona quan hi ha il·luminació, per tant el fet que estigui protegida amb forma cilíndrica, no permet que passi la llum i estigui parada.
- La manera com es protegeix l'objecte, enrollant-lo fins que quedi un cilindre, és un desaventatge si tenim en compte els botons, ja que al haver contacte d'aquests amb la resta de l'estructura plegada, podrien activar-se.


Exercici 3
[6 punts]

Embalatge per a unes botes d’esquí
Projecteu un embalatge de cartó que pugui contenir un parell de botes d’esquí com
el que s’observa en la imatge C, amb les mesures indicades. L’embalatge ha de portar la imatge gràfica de la marca, ha de tenir prou espai per a les característiques de les botes,com ara la talla, i ha de ser d’una forma que en permeti un bon emmagatzematge i que en faciliti el transport.




Embalatge:







OPCIÓ B
Exercici 2
[2 punts]
L’any 1999, SEAT va presentar, al Saló de l’Automòbil de Ginebra, una nova imatge
gràfica, per a mostrar millor el perfil entusiasta, jove i esportiu característic de l’empresa. Dues de les novetats principals van ser un nou logotip i un nou grafisme per a identificar la marca (imatge D). Expliqueu quins són els canvis i els atributs gràfics i sígnics de la nova identitat de l’empresa respecte de l’anterior.



Disseny
Sèrie 2


La nova imatge corporativa de la marca, a diferència de la Imatge D, se li atribueix una forma més aerodinàmica, degut a l'arrodoniment del logotip i el color metalitzat amb el que s'omple la lletra "s", aplicant així clars i foscos que augmenten encara més la sensació de metall i de formes corves. Per a que la imatge destaqui més i tingui més potència el color passa de ser blau a ser vermell, aquest vermell s'aplica tant al contorn de la "s", fins aquest moment inexistent i a la tipografia de la paraula "SEAT", que també pateix un canvi respecte a la imatge anterior, passa de ser més sofisticada i amb una repetició d ela "s" del logo, a utilitzar una lletra més simple, amb formes més sutils i corves que fan que el que destaqui molt més el conjunt del logotip. Es suprimeix també, una de les barres que separen les dues corves de la lletra "s" es passa de dues línies a una. El logotip en general passa de ser una imatge més vertical, a aixemplar-se i ser horitzontal.



Exercici 3
[6 punts]
Protecció de la llum del sol Projecteu una persiana, una cortina o un tendal que protegeixi del sol el balcó que es mostra en la imatge E i del qual s’indiquen les mesures. Feu una proposta que sigui coherent estèticament amb la resta de l’habitatge. Indiqueu-ne els possibles ancoratges i el lloc on es podria posar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario